söndag 22 januari 2012

Telefonsupport. Ljuset i mörkret...

Det finns hopp ett samtal bort...

I den onda världen av ekonomiska system och telefonterror har jag äntligen funnit hopp. Efter Skatteverkets tröga tänk och insnöade attityd, var det en dröm att få tala med telefonsupporten på min bank. Hjälpsamt, trevligt och serviceinriktat, vilket nästan förvånade mig. Jag är mest van vid att skälla på folk genom telefonen, så hjälpsamhet och förståelse för en korkad 42-åring var en lisa för själen.

Nu är äntligen mitt strul med skatten avklarad. I min hjärna står det just nu 3-0 mellan SEB och Skattemyndigheten. Det är coolt att betala skatt, men vänlighet och hjälpsamhet är coolare…

2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Vänlighet kan vara rena dynamiten. I balans med de uppriktiga rövsparkarna ?

Onkel Olof sa...

Precis!
Vänlighet som utskällning är grymt effektivt med.

En gång i tiden råkade ja ta en äldre dams tvättid, som hon kom upp till min lägenhet och påpekade.
När jag senare kom ner och fann att min tvätt, som jag antog skulle ligga slängd i en korg eller i ett hörn, var prydligt vikt (även kalsongerna) och lagd i fina högar hände det något i mitt samvete.

Tog aldrig någon annans tvättid efter det...