tisdag 17 januari 2012

Då var man på gång igen...

Hur man vänder och vrider sig, så är spelen där...

Just nu håller jag på att utveckla ett nytt spel till LinCon (Linköpings Konventet). Inget märkligt med det. Det är en del av mig, att designa och skapa spel. Som med en skugga. Så länge man är i ljuset blir man inte av med den. Inte värt att försöka ens.

Så måste man förhålla sig till mycket. "Att vara sann mot sig själv", som Realist skrev, och inte motarbeta det man vet att man ändå måste och/eller vill. Ger ett skönt "flow", som bara självbekräftelse kan ge.

Vad det är för ett spel? undrar ni säkert. Fantasybrädspel så klart. Precis som vanligt. Man måste hålla sig till sin roll…

5 kommentarer:

Stefan T sa...

Kul!!

Onkel Olof sa...

Du kanske kommer dit, Stefan?

Stefan T sa...

Det hade varit kul men troligtvis gör jag inte det eftersom jag måste resa från Glasgow. Det blir lite spel här emellanåt men mest partyspel och mindre avancerade brädspel.

Onkel Olof sa...

Hmmm...
Kanske dags för ett spelmöte i Glasgow. Jag älskar Skottland.

Stefan T sa...

Inte mig emot :)