söndag 25 september 2011

Von Wright och jag...

Vägen till idealet heter tålamod...

Ni som läst min blogg ett tag vet att jag är en stor beundrare av von Wright, filosofen från Finland. Inte så mycket för hans filosofiska teorier som hans ögonbryn. Jag har alltid velat bli gammal och vis och ha ögonbryn som den numera framlidne von Wright.

Tyvärr svedde jag av mig ögonbrynen när jag eldade i trädgården förra året. Men se! Nu har jag 3 långa och ståtliga hårstrån i mitt högra ögonbryn. Fortsätter det så här kommer mitt ideal att vara uppnått tills jag blir 55 år. 

Får fylla min tid med mycket tomhet så att tiden går fortare...




4 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Tänker du också utmana Einsteins relativitetsteori ?

Onkel Olof sa...

Egentligen inte. Jag tycker mest det är kul att spekulera.

ERIC SECHER sa...

Fyller 57 nästa gång ... skulle verkligen önska att idealen var uppnådda ...

Onkel Olof sa...

Om jag känner dina ideal rätt, så behöver du mångas önskan för att de ska uppnås.