torsdag 30 december 2010

En basfärdighet

Definitivt goth..

Jag har börjat spela bas. Visst är det spännande. Egentligen kan jag inte spela bas. Jag är gitarrist med en blandad repertoar. Mu nu jädrans i min lilla låda ska showen upp ett snäpp.

När jag skulle välja vilken bas jag skulle köpa så tänkte jag nog mer på image än på kvalité. Jag är ju dessutom mer goth än emo. Så det fick bli en bas i form av en stor yxa. Nästan en sådan som Gene Simmons har. För kan man inte spela så kan man i alla fall se cool ut.

Men tro det eller ej. Det låter rätt ok faktiskt. Undrar varför jag inte köpt en bas tidigare?

För er som tycker att en yxformad bas inte passar en 40-årig rektor, så ska jag berätta att jag köpte en schamantrumma innan jul med. Men det är en helt annan blogg...

Inga kommentarer: