söndag 25 mars 2012

Uppsats...

Åter till skolan...

Ute skiner solen. Idag kanske det är årets hittills finaste vårdag. Inne sitter Onkel O och ska fila på en uppsats till sin utbildning....

Det går dåligt.

Normalt brukar jag inte ha svårt att hitta disciplinen när jag behöver. Framför allt inte när jag vet att det måste vara färdigt idag för att jag ska hinna lämna in den i tid. Det är i stunder som dessa som balansen mellan måste och känsla blir lite svårt. Känslan längtar ut och måstet trycker in. Alla har vi varit i den här situationen tusen gånger.

Jag vet redan innan jag bollar detta mot förnuftet hur det kommer att gå, och vet ni, ibland är det skönt att bara göra det...

2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Uppsats ?

Onkel Olof sa...

Nope, I went with the flow...

Vem vet om det kommer fler dagar som den här.