torsdag 8 mars 2012

Service tack!

Dags för en översyn...

Den här veckan har jag både varit hos optikern och lämnat bilen på service. Dyra saker det där, båda två. Efter besöket hos optikern har jag fått en ny remiss till ögonläkaren. Hornhinnan jag bytte för 20 år sedan behöver nog bytas igen.

Bilen var det inga problem med, som vanligt. Behövs inga remisser där för att byta en kamrem eller en glödlampa. Tänkte när jag åkte hem från verkstaden att jag nog också skulle behöva en service. Tänk er själva. In i garaget få en rundsmörjning, byte av torkarblad och några reservdelar insatta. Ut går man som en ny människa utan knarriga knän och suddig syn.

Fast på något sätt känns det bra att man förfaller på ett naturligt sätt. Man är ju trots allt bara människa, gud ske lov....

2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Vad säger du om skroten ?

Onkel Olof sa...

Tanken är inte helt främmande :)