fredag 9 mars 2012

Neutristens funderingar...

Alla dessa listor...

Här är listan som gör internationella kvinnodagen helt ointressant. Vi neutrister skulle förvisso inte firat den ändå, men för er som tror att det på något sätt skulle lyfta kvinnors situation och problem ska ni veta att kvinnor står i samma lista som kanelbullar, Runeberg och nutella. Alla har en egen dag 2012. Själv tror jag att dagar som den här bara gör problemen värre. Kvinnor är bra nog att att firas hela tiden, eller inte alls. Att det är så synd om dem att de behöver en egen dag är ju en bra ursäkt att fortsätta hålla lönerna nere och styrelserummen stängda. "Ni har ju i alla fall er egen dag..."

Den 3/5 är det Star Wars dagen. Då ska jag vifta med en ljussabel och gissa vem som kan vara min far på riktigt...

5 kommentarer:

Stefan T sa...

Star Wars-dagen är den fjärde maj. May the fourth. May the fourth be with you!

Onkel Olof sa...

:)

Då ska jag fira den 4:e OCH den 5:e. Bara för att ta igen alla Star Wars-dagar jag missat...

ERIC SECHER sa...

Lycka till med firandet grabbar !

Onkel Olof sa...

Du är alltid välkommen, Eric!

ERIC SECHER sa...

Tack ! Stor risk förstås att jag är upptagen med någon rättvisefråga :)