lördag 17 mars 2012

Mossig...

Har man sett dem förr?

Idag var det dags för vårens första fotosafari. Det var också första dagen för året som hatten satt på huvudet med. Dubbel premiär med andra ord.

Det var underbart ute i skogen. Molnigt förvisso, men en behaglig temperatur för en lite längre promenad. Som vanligt blev jag fascinerad av alla vackra mossiga stenblock som högar sig i naturen. Tänkte att dom är ju kvarglömda här efter "den stora våren", det vill säga när inlandsisen drog sig tillbaka. 10 000 år senare står Onkel Olof där och ivrigt fotograferar dem. Får en att inse att livet är ganska kort. I alla fall om man jämför med stenarnas livsresa.

Men som sagt. Det blev en bra samling med bilder föreställandes dessa konstverk av granit. Om jag dog idag kan ni skriva i min dödsruna: "Han var lika mossig som stenarna han fotograferade".

Ja, den texten blir bra...

4 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Tror vi skulle välja en annan text :)

Onkel Olof sa...

Min sambo tyckte att den kunde passa :)

Anonym sa...

..Jo, på nått sätt så känner även jag att det skulle funka, dels på din och även på min egen gravsten! =)
-Galdarbjelke

Onkel Olof sa...

Det kunde ju även stå: "Tjena moss"