onsdag 21 mars 2012

Dagens skylt II...

Värt att göra reklam för...

Skåne för mig känns i tanken väldigt långt från den riktigt vilda och orörda naturen, och ändå kan man hitta riktiga små smultronställen överallt. Alla är dock inte som jag som bara åker ut någonstans på vinst och förlust och hoppas på något spännande ska dyka upp. För dem är Skåneleden ett gott alternativ. Den sträcker sig tiotals mil härs och tvärs genom den Skånska naturen och den som har gått hela har minsann fått upplevelse så det räcker.

Trots detta blev jag ändå lite förvånad när jag i helgen helt plötsligt korsade dito led. I närheten stod också en sådan där informationsskylt som Turistföreningen älskar. Jag stod tydligen i en gammal tjärdal, ett pärakast från Stenryet.

Kanske är inte skånenaturen så öde som jag vill att den ska vara...

2 kommentarer:

Stefan T sa...

På Skåneleden finns alltid en glasskiosk inom räckhåll

Onkel Olof sa...

Glasskiosk och tjärdal alltid nära :)