måndag 4 juli 2011

Vikten av känsla...

Dessa tärningarna ger verkligen tyngd åt spelandet...

När jag ändå är inne på temat tärningar så måste jag också visa mitt senaste tärningsköp. I den lilla svarta läderpåsen ligger sju tärningar av varierande form. Det roliga med dem är att de är av helgjuten metall, vilket i det här fallet är någon sorts mässing.

Alla som spelar spel med inlevelse vet att känslan i tärningarna är viktiga, och de här tärningarna har massor av den känslan. Det vill säga så länge man håller dem i handen. Kastar man dem på ett bord utan duk blir det en rejäl smäll, bäst beskriven som ett "kadunk". Dom är också ett underbart sätt att antikbehandla sina möbler. Bordsytan får lätt små pitoreska hålighter. Man kan inte annat än älska tärningar som dessa, och av den anledningen har jag dem alltid med mig.

Tärningarna är kastade, sa Ceasar, och hoppades att dom skulle träffa fienden...

Inga kommentarer: