söndag 31 december 2017

I backspegeln 2017...

Många tankar...

Då är 2017 snart slut. Här kommer en kort sammanfattning i  bilder av det som påverkat mitt år mest. Det har varit mycket roligt, en del jobbigt och en del ganska galna saker med. Många projekt, men också många nya vänner och bekantskaper.  Läs och begrunda/förfäras:

Eleverna

Jag brukar säga att jag har världens bästa elever, vilket jag har, och de har givetvis tagit en stor del av min tid och mina tankar även detta året. Att undervisa i de naturvetenskapliga ämnena är inte bara lärorikt för eleverna, man lär sig själv hela tiden mer. Därför är det en ynnest att få arbeta med unga människor.

Fysik

För att utöka min behörighet har jag också satt mig själv på skolbänken. Det har blivit fysik för min del. Hur kul som helst, om än lite tidskrävande.

Diabetes


I Juni fick jag diagnosen "diabetes". Borde vara en av de där jobbiga sakerna som hänt, men på det hela taget har nog på totalen varit positiv. Jag äter bättre, väger mindre och rör på mig mer. Ibland behöver man en "rövspark" för att ta sig i kragen. Inget att gnälla över.

Politik

Mitt politiska engagemang har fortsatt. Fortfarande grön på många olika sätt, men det tar sig. Lyckades komma 6:a på regionlistan och 21:a på riksdagslistan. Nu ser man fram emot valåret 2018.

Spel

Min stora hobby, att tillverka spel har fortsatt. Två nya spel har sett dagens ljus: "Mariachi Madness" och "Brännesvin- Det stora Julagrisarännet". 

Illustration

Det har inte blivit lika mycket illustrerat i år. Mest till mina egna projekt. Några bilder kom dock med  i "Allt om Göinge". 

Diverse projekt
Avokadon

Ny bil

Ny hobby

Snart bastu

Ja det var ett axplock av mitt 2017. Jag tycker att det varit ett bra och roligt år på fler sätt än det jag visat här. Jag är också väldigt glad för alla de fina människor som berikar mitt liv på många sätt, och det här året har jag fått många nya vänner och träffat många spännande personer. Roligt är också att så många tar sig tid att läsa den här bloggen. Till alla er vill jag med allt detta önska ett stort varmt:

Gott Nytt År!


...och kom ihåg att ta hand om er och andra där ute.





Inga kommentarer: