onsdag 20 december 2017

Det där med vänner...

Mysfaktor...

Nu börjar det bli lite julstämning hemma, vilket betyder att vi fått upp granen. Eller egentligen: min fru har fått upp granen. Jag valde den och bar hem den, men annars har jag inte lagt många minuter på den. Jag har byggt spel som vanligt, och städat undan några projekt. Det får räcka.

Igår sprang jag på en av de där vännerna man har som man hela tiden har i tankarna att man ska träffa, men som det aldrig blir av att man träffar. Men det gör egentligen ingenting, för när man ses känns det som om det var igår man pratades vid sist. Tid existerar liksom inte mellan mötena. När man sedan skiljs säger man, och menar det, att man snart ska ses på en fika eller något, och tre år senare, när man väl ses, och fortfarande menar det är det den naturligaste saken i världen.

Jag har några sådana vänner, och jag är ganska glad för att man har den relationen man har. Väldigt äkta i sina sporadiska möten på något vis. Berikande.

Till slut ska jag väl säga att julspelet nu får ses som klart, så nu kan man se fram emot julhelgen med tillförsikt.

Ha det gott alla!




Färdig! sa Sigrid...


Inga kommentarer: