lördag 30 juli 2011

En dag på loppis...

En lyckad dag på loppis, kan man tycka...

Idag har jag varit på loppis på Sturkö i Blekinge. Jag gjorde en massa fina fynd. Kände mig lite som Emil i Lönneberga på auktion. Titta bara vilka fina fynd jag gjorde:

Ett kamerastativ (100 kr)
Ett rent måste för min fotointresserade sambo.


Stiga Bowling (20 kr)
Kommer ni ihåg detta roliga spel där man skickar en snurra mot käglorna. Fanns på alla fritidshem på 70-talet.


Kartväska i kanvas (5 kr)
Så jäkla cool. Originalpennor satt i facken på sidorna. Kommer att passa tillsammans med min gamla portört.


Rund spegel i tenn med två ljuslampetter (10 kr)
Med fina blomstergirlanger i över- och underkanten. Målade vita är de bara sååå shabby chick, he he.


Ett par kastanjetter (5 kr)
Förvisso ett par souvenirkastanjetter men de kommer att användas i min studio på något vis.

När jag nöjd åkte ifrån loppisen undrade jag vad alla dessa köp egentligen säger om mig som person. Är inte riktigt säker på att jag vill veta svaret...

2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

En vit medelklassman med sinne för barnsligheter och skönhet ?
Eric

Onkel Olof sa...

MYCKET barnasinne i alla fall :)