torsdag 25 juli 2013

Måttligt motstånd...

Nationalekonomi...

Har börjat träna på gym igen. Tycker verkligen att det är tråkigt. Men det tycker jag egentligen om all grundträning, så inget nytt på den fronten. Inom zen och kampsporten talar man ibland om motståndshandlingar. Då menar man att man ska göra saker som man egentligen inte känner för att göra, bara för att stärka sin harmoni och sin kontroll över sig själv. Just därför går jag direkt till träningen när jag kommer hem. Stärker både kropp och själ.

När jag kom hem efter en timmes lyftande av skrot fick jag för mig att jag skulle se vad det står om motståndshandlingar på nätet. Hittade den här lilla artikeln. John Swedenmark jämför alkoholism med finanskrisen. Genialt bra. Han anser att man kan vara måttfull på många sätt.

Jag hade förstås hoppats att man skulle vara måttfull med träning. Men det var bara med en måttfull förhoppning...


2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Ja, verkligen en bra jämförelse !

Förnöjsamhet … :)

Onkel Olof sa...

Något åt det hållet :)