onsdag 20 juni 2012

Små detaljer, stor förundran...

???

Idag när jag gick i affären slog mig plötsligt en tanke: "Vem lägger alla tidningarna i kundvagnarna och kundkorgarna?". I samma stund slog det mig att jag irriterat mig på det tidigare, men nu såg jag något lustigt i det.

Innan jag handlat färdigt började jag fundera över hur många träd som ligger i form av tidningar i kundvagnar i landet. Jag kom fram till att det nog är tillräckligt många för att öppna ett nytt naturreservat. Tänk vad saker hänger samman och inte...

2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Går det att koppla ihop med " att bry sig" (föregående inlägg) ?

Onkel Olof sa...

Båda ja och nej. Det intressanta var att se hur små saker hänger ihop. handlar nog mer om den "deterministiska" diskussionen,

Men det är ju en intressant fråga huruvida det är intressant att bry sig om tidningar. Med tanke på träden kanske det är så...