torsdag 21 juni 2012

Hålla sig flytande...

Än håller sig världen flytande...

Man kan tala mycket om Rio-konferenser och annat, men någonstans så återkommer man alltid till sig själv. Det kan, av många, upplevas som lite jobbigt men jag tror att man ska försöka hålla det öppna sinnet igång som ser möjligheter.

I helgen var jag och min sambo på en loppis någonstans i Södermanland. Där köpte min livskamrat en jordglob utan ställ eller hållare. Jag undrade vad hon skulle ha den till, men jag är van vid att loppisfynd till slut hamnar på rätt ställe, vilket inte är detsamma som att ödet bestämmer vart de placeras, utan snarare min sambos fria vilja (liten passus).

Så nu ligger jordklotet där och flyter på ett vattenbad i rabatten. Bilden ovan är tagen av min sambo och något i den ger hopp. För visst ser Jorden ut att trivas bland funkiorna i vår rabatt...

Se bildens ursprung här.