lördag 12 november 2016

Hemma igen...

En sorts selfie...

Så kom man så hem efter nästan två dygn hemifrån. Man får sådana intensiva perioder ibland, så det gäller att hålla sig lugn i huvudet när man kan.

Det började i går morse när jag skulle gå upp och upptäckte att min telefon hade graderat upp sig under natten. Förutom en massa "hej" på tusen språk, som man vid halv sex på morgonen tycker är något stressande, så hade telefonen en massa nya funktioner som gjorde att jag inte kom in i den som jag ville.

Det löste sig till slut, men när jag sedan satt på bussen valde chauffören att snacka med en passagerare i några minuter efter det att bussen skulle gå, vilket ledde till att tåget som jag skulle med avgick precis när jag nuddade dörren. Då blir man grymt frustrerad på både tågbolag och chaufförer kan jag berätta.

Även detta löste sig, och efter arbetsdagen hamnade jag på rätt möte i god tid. Då jag mött många trevliga och driftiga människor kändes hela resan väldigt givande och uppiggande.

Men. Nu är det gött att få slappa i soffan och slötitta lite på TV. För det har ju den här resan lärt mig: får du tid att ta det lugnt så gör det. Snart är det dags för nästa resa...











Inga kommentarer: