måndag 14 november 2016

Glad måndag...

En nygammal favorit...

Som många vet gillar jag, bland mycket annat, att gjuta tennfigurer och då kan man inte annat än gilla företaget Prince August. Ett svenskt företag som nu har flyttat till Irland. Många generationer som gjutit deras soldater.

Vilket som. Har länge letat efter en katalog de gav ut i början på 80-talet. Vad många inte vet om dem är de var Prince August som var del i utgivandet av första "Drakar och Demoner, och just därför beskriver de i den här katalogen vad rollspel är. Något för mitt museum med andra ord.

Då det gått dåligt med sökandet beslöt jag mig i går för att skrivs till dem direkt. Tänkte de hade ett exemplar kvar kanske, alternativt kunde ta en kopia av den. 

Redan idag fick jag svar. De hade inte katalogen, men jag fick ett par fina pdf:er. Hur coolt som helst.

Så nu tycker jag ännu mer om detta företaget. Snabba, serviceinriktade och väldigt trevliga. Det gillar samlare som jag...







Inga kommentarer: