söndag 27 november 2016

I väntans tider...

Min 48:e advent...

Så var det plötsligt första advent igen. Var ju inte så länge sedan sist. I alla fall tänker man det varje år, så den tanken får ses som en del av traditionen. Andra delar av samma tradition verkar vara att svära över de där nätet med lampor som ska upp i en av buskarna på framtiden.

En trött fluga dök upp under veckan. Min farfar brukade säga att det förde tur med sig med julflugor. Den här flugan höll inte så länge dock. Den dränkte sig själv i en bringade med lättdryck. Så var det med den lyckobringaren.

Annars har det varit en god helg. Jag har hunnit med att både bedöma hälften av alla betyg samt göra en illustration som förhoppningsvis kommer med i "Allt om Osby". Bara det. Temat är vargjakt från förr, en hel vetenskap kan jag lova som kunde beröra stora folkmängder.

Så ha en skön första advent alla ni som läser det här! Det ska i alla fall jag ha...






Inga kommentarer: