måndag 27 oktober 2014

Morötter...

Lockande...

Såg en spännande sak i skogen igår. Tog en lite mindre skogsväg där det inte kör några bilar normalt för att prova en ny rutt. I flera hundra meter hade någon helt ut massvis med morötter, och då menar jag massvis. Båda sidorna av vägen var knökfulla med hundratals morötter.

Misstänker att det är jägare som lagt ut dem för att locka till sig viltet i närheten. Kan tänka mig att det är bra för de jägare som kanske jagar ensamma eller saknar drivande hund, men säker är jag inte. Tror i alla fall inte de är utlagda enkom för att föda skogens gnagare.

Inte blev jag sugen på en morot heller...







2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej,

veckan innan jakten av älg startade hade någon hällt ut äpplen i vår skog. De finaste röda äpplen man kan tänka sig, Aroma.Det var bara några äpplen som någon fågel hunnit picka i.
Passligt nog hade jag två spannar i bilen som jag egentligen skulle plocka mossa i.
Jag kände mig väldigt rik när jag åkte hem från skogen. Granris och mossa till gravdekorationen och två spannar med de finaste äpplen.
Lättplockade var de också.
Helén

Onkel Olof sa...

Tyvärr var de här morötterna inget jag ville ta med mig, tyvärr :)