onsdag 8 oktober 2014

Digital gröda...

Binärt, min käre Watson...

Hade min dator på lagning för ett tag sedan. När jag provade att spela musik på den några dagar senare skorrade den bedrövligt i ena högtalaren. Bara att lämna in den igen med andra ord. Något måste ha hänt när man satte ihop den.

Det visade sig vara ett ganska ovanligt datorfel; nämligen ett frö som kilat sig fast i kanten av högtalaren. Om det även börjat gro fick jag inte reda på, men jag vart nog lite förvånad i vilket fall. Naturen är märklig på många sätt. Liv har en vilja att fylla upp alla livsrum, men inne i en dator låter lite överdrivet.

Men lite nöjd kanske man ska vara att man har kvarterets enda gröna dator. Framtidens frö ligger i tekniken...











1 kommentar:

Roland Lidén sa...

Världen har ett överskott av pladder.
Gröna kulturfrön som stödjer varandra
är det ont om, var tacksam Du för Ditt gröna frö ...