fredag 28 februari 2014

Det där med dressyr...

Imponerande…

Eftersom jag är lite intresserad av det mesta här i världen så kan det hända att jag fastnar i ett TV-program som jag först inte trodde jag skulle fastna i. Idag har jag tittat på dressyr. Med tanke på alla elever jag haft som varit intresserade av hästar och hästsport gillar jag att Svt sänder mycket av den varan. Om inte annat som en motvikt till all fotboll.

Efter att ha sett några ekipage blir jag förundrad över samarbetet mellan häst- och ryttare. Otroligt imponerande. För hur fasen lär man en häst att dansa runt, utan kommandon, med steg som jag själv inte skulle kunna göra på instruktion och med den kontrollen?

Jag har också tittat på ett program om arkeologiska utgrävningar i Indusdalen. Finns mycket att lära sig därute…