måndag 31 december 2018

Sista dagen...

Goda utsikter...

Då är det sista dagen på 2018. Det har har på många sätt varit ett händelserikt år. Händelserikt och utvecklande. Ja, för så är det. Lika jobbigt som livet kan vara, lika många möjligheter ger det. Och man kan välja. Välja hur man vill se det. 

Varje kväll innan man somnar bör man försöka vara tacksam. Tacksam för den säng man sover i och att man ännu en gång somnar mätt och trygg. Jag är känner tacksamhet för alla de människor jag möter och hur de berikar min värld på olika sätt. Jag är glad över att få arbeta med ungdomar och deras utveckling som lärare.

Det är lätt att man fokuserar på sina sjukdomar, de som lämnat oss under året eller förödelsen i världen. Men vi lever. Lever vi kan vi göra val. Val kan skapa förändring till det bättre. Det inger hopp. Jag känner hopp inför 2019.



Så gott nytt år alla läsare! 
Jag önskar er många goda val under 2019...




1 kommentar:

Stefan T sa...

Jättebra inlägg. Gott nytt år!