onsdag 2 januari 2019

I slutet av lovet...

Lugnt...

Då var det i praktiken vardag igen och samtidigt de sista dagarna av lovet. När jag tog kontakt med kommunen idag, för att fråga om det som behövs för att avsluta bastubygget, märkte jag att det är fler som passar på att ta några dagar ledigt. Det samma gällde när jag ringde elektrikern för att få någon att komma och titta på värmepannan. Trots detta kollektiva lugn lyckades jag få tid till tandläkaren, bokad tid för elektrikern och reda ut det viktigaste med kommunen. Lägger man till en runda till återvinningscentralen så får man vara nöjd med sin dag.

Nu när det är mörkt ute fortfarande är det också mysigt att sitta i sitt bastu hus och bara ta det lugnt, lyssna på stormen och koppla bort övriga världen en stund. Man behöver lägga plikter och sociala medier åt sidan då och då. Låta själen komma ikapp. Nästa vecka är det ju full rulle igen så man får verkligen passa på att fylla de där batterierna.

Fyller batterierna gör jag också när jag pysslar. Så det var skönt att ta fram lite lim och börja montera figurerna till sitt senaste inköpta spel. Har inventerat mina färger också för kommande målning.

Så det här har varit en fin onsdag. Hoppa ni läsare också haft det gott...


 
Gubbar i en låda...


Inga kommentarer: