söndag 6 januari 2019

Packad och redo...


Det här är min ryggsäck. I den har jag allt jag behöver. Inte bara mediciner, tandborste och hörlurar och sånt utan också mina tärningar och liknande. Om jag tar den med mig vet jag att jag är förberedd. Rätt tryggt faktiskt. Men det har sitt pris. Eftersom jag nästan bor i min ryggsäck så sliter jag på den rätt rejält. Så även om jag köper ryggsäckar med kvalité så klarar de bara 4-5 år max.

Vilket som. I morgon börjar arbetet, och det kräver särskilt packande. Allt mitt arbetsmateriel har bara legat i en hög under jullovet. En del av att vara ledig är just konsten att lägga jobbet i en hög som man sedan ignorerar och glömmer bort. Men ikväll kommer den heliga ritualen att lägga tillbaka allt och göra sig redo. Nu är det gjort, så nu kan måndagen komma.

Ska bli kul att träffa sina kollegor igen och på tisdag kommer eleverna och förgyller tillvaron, och eleverna är ändå det bästa med jobbet.

Nu hoppas jag bara att jag kan somna i rimlig tid...













Inga kommentarer: