lördag 19 januari 2019

Lördag ånyo...

Det där med pH...

Idag är det lördag. Inget konstigt med det och inget ovanligt med den här lördagen. Fredagen var mer intressant. Då fick vi en ny regering bland annat. Min arbetsvecka slutar alltid med laboration med mina sjuor. De är enormt duktiga. Min kollega kallar klassen för en "laborationsmaskin", och man kan bara hålla med. Det är kul att avsluta veckan med något roligt. Igår var det en förberedande labb för att lära sig vad syror och baser är, och hur man mäter pH. Nästa gång ska de få tänka och arbeta mer självständigt. Det ser vi fram emot.

Lördagarna försöker jag använda till sånt som jag tycker är avkopplande och roligt. Just nu handlar det om att måla figurer till spel som heter "Star Wars Legion". Som tur är behöver man inga jättemängder med figurer för att spela det. Passar bra då man inte har en oändlighet med lördagar att jobba på.

I morgon är det söndag. Då ska jag rätta biologiprov och läxförhör i fysik. Det är också en del av livet.

Ha en skön helg...






Inga kommentarer: