lördag 22 december 2018

I julstökets lugn...

Julstökets lugn lägger sig...

Idag har vi börjat julspurten på allvar. Redan tidigt var man uppe för att skriva de där livsviktiga listorna man måste ha för att hålla hjärnan intakt på stormarknaden. Vi har en del rutin numera så både listor och handlande gick väldigt smidigt. Däremot förvånas man lite av hur mycket man får in i en Renault Captur:

Fullt bagage...

Eftermiddagen har jag ägnat åt att slå in julklappar. Det äger ett visst nöje det med. Särskilt med tanke på allt roligt som nu ligger inslaget under granen.

Ja, och på tal om roligt. De här turkiska mameluckerna jag fått av en av mina goda kollegor värmer gott på många sätt:

Precis min färg...

I morgon ska jag ägna mig åt julmaten. Då ska köttbullar trillas, skinka griljeras och kanske någon bulle bakas. Men det tar vi då. Nu ska jag tindra med ögonen bredvid granen och titta på NFL på TV.

Ha det gott alla...











Inga kommentarer: