lördag 15 december 2018

I lugnet före julen...

Från förr...

Förundras alltid så här års över vilken stress och tempo vi lever i. Just nu borde vi ligg i ide. Seriöst. Men i stället jäktar vi värre än någonsin. En sorts säsongsbetonad livsparadox. Just den paradoxen har fått mitt bloggande att stå tillbaka lite vilket känns lite ovant. Även när jag har mycket att göra brukar jag hinna med.

Vilket som. Den här veckan har varit full. Jag har varit Lucia, arbetat med politiken, varit med på anställningsintervju värd ett eget blogginlägg, undervisat och festat loss. Allt medan jag försökt mota en luftrörskatarr i grinden. Inte illa va?

Väktaren av mitt skrivbord...

Så när man då funderar över varför man inte hunnit blogga känns det egentligen ganska naturligt. Nästa vecka är det skolavslutning och sedan är det jullov. Man skulle kunna tro att det lugnar sig då, men jag tänker utvärdera det då. 

Tills dess kan ni utvärdera stressen i antal blogginlägg.

Ha en skön helg alla...


Inga kommentarer: