lördag 29 december 2018

Lov på riktigt...

En del av samlingen...

Att vara ledig betyder egentligen bara att man jobbar med någonting annat. I mitt fall handlar det, som för det mesta, om spel. Nu kan man passa på och pyssla med sina samlingar, men också till att måla figurer och spela spel.

I mellandagarna spelade jag och några vänner "Arkham horror", vilket var väldigt trevligt. Jag har också köpt ett nytt figurspel som går under namnet "Star Wars Legioon. Många små gubbar att måla och en del regler att lära sig. Fantasy Flight, som gjort spelet, är inte kända för att skriva pedagogiska och lättillgängliga regler. Det har gjort att jag under dagen tittat på filmer på nätet där man kan lära sig dem i stället. Spelet verkar i alla fall lovande.

Förutom att min  samling fyllts på så har jag också fastnat i en diskussion i ett nördforum om ett av mina favoritspel: Drakar och Demoner. Äger, vad jag tror, en komplett samling av det spelet och just därför är det kul att diskutera med likasinnade om olika aspekter.

Så ledig hinner man knappt vara...















Inga kommentarer: