tisdag 25 december 2018

Tillbaka...

Där...

Idag har vi varit och firat jul med svärföräldrarna i Karlskrona. Den goda maten krävde en promenad kring Trossö på eftermiddagen. Staden visade sig från sin fina sida i vintersolens strålar.

Hamnade av en händelse utanför kulturhuset "Oden". Där hade jag ett framträdande för över tjugo år sedan, och det framträdandet har sedan dess närt en önskan i mig om att stå på scen så fort tillfälle ges. Lite som scenskräck fast tvärt om, och inte särskilt modest. Men så är det.

Låten jag framförde heter "Katten har ångest" och den grupp jag var med i hette "Boobietrap". Den bytte senare namn till "Dark Industrial Age", men med det namnet hade vi aldrig några spelningar. 

Jag bär en tro om att jag har mognat mycket sedan dess. Den där omvända scenskräcken består dock...















Inga kommentarer: