tisdag 24 januari 2017

Trafikkonspiration...

Här konspireras det...

Alltså jag har en längre tid haft en krypande känsla av att en konspiration mot mig pågår på min resväg till arbetet. Ja, faktiskt. Otroligt, men sannolikt. Lyssna bara på det här:

Varje dag, oavsett hur trafiken varit tidigare, så väntar en karavan av bilar efter åskrönet strax efter Höör. De kryper fram där med armbågslucka, körandes lite lagom under hastighetsbegränsningen. Inte lönt att ens börja fundera på omkörningar. Bara att falla in i ledet.

Jag tror de står där parkerade hela morgonen i väntan på mig. Sedan har de en spejare strax innan sanatoriet som meddelar att jag är på väg så att de kan köra ut i vägen som en man, precis som om de bara råkade köra i den där bilkön när jag dyker upp. Men jag förstår nog.

Precis innan jag kör ut på E22:an brukar den här sammanslutningen även placera en eller flera fordon som kör som om de inte fattar att man kan köra i 110 på påfarten för att lättare flyta in i trefiken på motorvägen. Antagligen drar de lott varje kväll om vem av dem som ska få den särskilda äran.

Då undrar du säker varför så många konspirerar mot mig på det här sättet? Klart att jag vet det. Jag har nog sett hur de pratar och tittar mot mitt håll. De vill på detta sätt driva mig till att köpa en ny bil. Antagligen av märket Rover eller Datsun.

Världen har verkligen blivit opålitlig den senaste tiden. Alternativa sanningar överallt....














Inga kommentarer: