söndag 22 januari 2017

Dagens bild...

En ganska grön bild...

Jag sa till min fru att jag inte visste vad jag skulle skriva om idag. "Du kan få en bild av mig", sa hon, "så kan du skriva om den".  Ja, varför inte, tänkte jag, och en stund senare landade bilden ovan i  min brevlåda.

Vad har jag att säga om den här bilden då? Den har ett stilleben i grönt. Till vänster ser man en flaska som får en att tänka på midsommar. En känsla som förstärks av den där gröna buskliknande saken till höger. Bilden har ett behagligt ljus och en harmonisk air som återspeglas i de transparenta inslagen.

Kanske handlar det om ett gudomliga i den lilla vardagen, eller kanske en tanke om en fördold gudsbild och en längtan till Noa och Edens lustgård.

Typ

Ska nog fixa mina egna bilder i fortsättningen...











Inga kommentarer: