lördag 23 juli 2016

Skelett i garderoben...

Grade killer...

Den där groteska tingensten ovan hittade jag i min nostaligilåda på vinden. Det är en kastkniv och jag har gjort den själv. I slöjden. Hur nu det kunde gå till?

Jag tror att det var i åttan och egentligen tror jag vi skulle göra en låda eller något sådant, men jag gjorde en kastkniv istället. Jag kan inte komma ihåg att min lärare stoppade mig från det, och jag vandrade glatt ut i skollokalerna när den var färdig.

Tiderna har verkligen förändrats.

Till alla moralisters lättnad ska jag berätta att den är näst intill omöjlig att kasta med, och dessutom resulterade den i ett betyg som idag skulle räknas som underkänt.

Men det har gått hyfsat för mig i livet ändå, och nu ligger den som ett av de där minnena man är (typ) mindre stolt över i en låda på vinden. Den påminner dock om att allt vi gör inte är de bästa valen, men att man samtidigt kanske måste ha några sådana för att vara normal. De gör det lättare att förlåta andra deras små konstigheter och felsteg också.

Fast. Nog är det tur att inte alla har kastknivar drällandes på vinden...








Inga kommentarer: