söndag 24 juli 2016

I dessa dagar...

Det tar sig...

I dessa dagar känns det som om man behöver titta på något positivt. Som kontrast till allt "spännande" som händer just nu. Vädret har vi ju avklarat sedan tidigare, men en sak som utvecklar sig i allt detta är min avokadoplanta.

Till alla er som hör av sig och undrar kan jag säga att den växer bättre än jag kunde hoppats på. Redan nu är det nya fina skott där jag klippte av den, stammen är robust och  bladen pekar positivt uppåt. Ja, man kan på något underligt sett se när en buske eller blomma trivs genom att se hur blad och grenar strävar uppåt, och min avokado är just nu väldigt glad.

När det blir lite svalare ska jag också fortsätta med nästa film som jag påbörjat, och kanske blir det ett dopp i Tydingesjön.

Så allt är inte bara jobbigt just nu...













Inga kommentarer: