fredag 1 juli 2016

Det där med att skriva regler...

Färdigt...

Regnet fortsätter att prägla tillvaron. Vilket egentligen inte gör något då jag hinner bli färdig med inomhus projekt. Så idag bara bestämde jag mig att det var dags att skriva färdigt reglerna till mitt rymdspel.

Varje gång jag skriver regler får jag en viss förståelse för att det tar lång tid att formulera lagar i EU. Att skriva så att det inte finns några frågetecken hur något fungerar är väldigt klurigt. Försök själva att skriva reglerna för något enkelt som "Fia med knuff" t ex. Det är lätt att missa något, eller skriva totalt obegripligt.

Nä, då är det mycket roligare att pyssla med detaljer som spelpjäser, kort och spelbräde. Tyvärr är det en ganska liten del av att skapa ett spel.

Men nu är det här färdigt så nu kan man ge sig på nästa projekt...




De roliga detaljerna...


Det roliga spelandet...

Inga kommentarer: