torsdag 28 juli 2016

En doft av minnen...

Äntligen...

När jag var liten var min favorittvål den där som doftade tallbarr. Helst skulle det vara den där stora runda modellen som det var ett tvinnat rep i, och som man kunde hänga i duschen.

Sedan dess har tiden gått och av någon anledning försvann den doften från tvålhyllan. Har letat länge, men idag verkar tvålar lukta allt utom tallbarr, och innehålla allt från torkade blommor och sand till choklad.

Därför blev jag mycket glad när jag fann den här tvålen på nätet. För även om formen är fel så doftar den rätt. Luktsinnet lär vara kopplat till våra starkaste minnen, och det kan jag verkligen garantera. Första duschen var en minnesresa. Vilken tur att jag köpte sex stycken när jag ändå höll på!

Det visade sig också att företaget som gör tvålen är kunglig hovleverantör. Bara det. Så mycket kan man tycka om kungen, men han har god känsla för tvål i alla fall...













Inga kommentarer: