fredag 15 juli 2016

Minnenas vind...

Mitt första pass...

Dagen började med regn, vilket var bra då vi planerat att rensa på vinden. Sedermera kom solen fram och då försvann plötsligt min fru ut i trädgården. Inget man kan klandra henne för på något sätt. Jag tog mig då ann att sortera om mina "nostalgilådor". Ett par mindre kartonger med livssouvenirer  i form av foton, klasslistor, namnbrickor, brev och en massa annat som jag knyter till livets gång.

Bland annat fann jag alla mina gamla pass, och det är lika roligt att se mitt första (se ovan). Funderar alltid på hur mina föräldrar kunde få min självlockiga kalufs att ligga så bra. Måste vara ett ögonblicksverk.

Efter den här dagen blir man nästan lite sugen att börja skriva sina memoarer. Men det får vänta lite. Har en del annat att syssla med just nu.

Riktigt sååå gammal är jag ju inte än...













Inga kommentarer: