tisdag 7 januari 2014

Var tog alla ninjor vägen? ...

Nostalgi i brevlådan…

Jag tillhör ninja-generationen. Alltså vi som var i tonåren på 80-talet då vågen av billiga videofilmer regnade över vår tillvaro. Ja, egentligen var det inte bara ninjor, det var barbarer och konstiga rymdvarelser med, men det var på något sätt ninjorna som blev mest bestående.

Hur många i min generation har inte byggt och tränat med de mest besynnerliga vapen som kaststjärnor, blåsrör och käppar i alla former. Vi har också tänjt våra stackars ljumskar till bristningsgränsen och tränat hoppsparkar i trädgården. Nästan ingen fick för sig att man kunde gå ner till en klubb och träna på riktigt. Kanske beroende på att det var få klubbar, för att inte säga ingen, där man fick kasta en kniv eller shuriken redan på första lektionen. Nä, de flesta "ninjor" var nog autodidakter med dålig självdistans.

Så idag dök spelet i bilden ovan upp i brevlådan. Får mig att tänka på att det kanske finns en ny vår för alla oss ninja-romantiker. Finns det inte det så kan jag i alla fall fortfarande säga att jag en fena på att kasta kniv. Inte för att det imponera speciellt på någon längre…




Inga kommentarer: