söndag 9 september 2012

Att tänka som en fisk II...

Vissa påstår att fiskar tänker logiskt...   ...eller med magen.

En tanke slog mig efter gårdagens blogginlägg om att tänka som en fisk, att de finns de som ägnar hela sitt liv till just detta. Givetvis tänker jag på sportfiskarna, som ägnar timme efter timme att räkna ut hur fiskarna funderar på och vad som attraherar dem till att hugga.

Vissa påstår att fiskar faktiskt tänker logiskt. Efter att ha studerat abborrar jag hade i ett akvarium, är jag ganska övertygad om att de tänker med magen. Men vem gör inte det?...

Bilden kommer ifrån: http://www.gwf.se/Guldkroken2009.htm

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag trodde ett tag att bilden kom från eran nya damm...
-Galdarbjelke

Onkel Olof sa...

Vi har redan planterat in 20 kg gäddor :)
Dom tänker högre...