fredag 14 oktober 2011

Måste man bry sig?

Vi har alla ett ljus att söka...

Hur är det med Juholt-affären egentligen? När det kom ut brydde jag mig inte nämnvärt. "Sånt händer i de bästa familjer", tänkte jag. Men ju mer "drevet" gick desto fler tankar får man. Jag har alltid stött höga löner till våra riksdagspolitiker, för att de bästa ska kunna arbeta för oss utan att förlora ekonomiskt på det.

Tyvärr verkar idealismen frånvarande i plenisalen, så kanske drar höga arvoden inte dom bästa till sig, utan dom som kan spela "systemet" bäst.

Ingen är förvånad, ingen bryr sig egentligen och ingen har kommit till skada. Livet går vidare som vanligt. Kanske är det dags för Onkel O att bli politiker. Kanske inte...



4 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Tycker, trots allt, att Juholt är en rätt annorlunda politikertyp, kan någonstans gilla hans ständigt nya ståndpunkter, mänskligt på något vis. Intuitionen säger det var rätt att han får fortsätta.
Onkel O skulle jag inte tveka att rösta på, helt seriöst.

Onkel Olof sa...

Problemet med socialdemokraterna är inte Juholt. Problemet är nog att dom varit för stora för länge och byggt upp en ledningsstruktur som är ganska oflexibel. Kanske dags att göra en Reinfeldt och skapa de NYA socialdemokraterna.

Politiken lockar ibland. Problemet är att jag har svårt att hitta ett parti som passar. Skulle kunna argumentera för och emot alla partier utom 2, och tyvärr är inte politik som religion eller filosofi att man kan plocka russinen ur kakorna och göra en egen müsli…

ERIC SECHER sa...

Onkel Olofs Musliparti ?

Onkel Olof sa...

Ett sorts kollektiv för politiska vildar. Låter lockande...