onsdag 29 juni 2011

En sommar, tusen projekt...

Ungefär så mycket försöker medelsvensken hinna med på semestern. En sten för varje projekt...

Idag kan man säga att min semester börjar. Ja egentligen börjar den inte förrän på måndag, men jag har några dagar att ta ut innan dess. Semestern ska ju vara en tid av avslappning och lata dagar. Tyvärr kan jag ibland känna att sommaren bara är en väntan på att den ska ta slut och att man inte hinner med det man borde och ville.

Man kan börja med huset. Har man hus har man alltid saker som behöver fixas. I år måste ladan målas, vinden röjas och ett fundamentet till värmepumpen fixas. Sen har vi mina kreativa projekt där jag har en bok att avsluta, en låt att mixa och några andra små projekt. Sen vill jag gärna hinna med ett par loppisar och auktioner, hälsa på alla mina vänner och läsa en mindre hög med böcker. Ett par nätter i tält hade också varit roligt och om jag inte har en solbränna till hösten kommer jag att känna mig som en stugsittare, vilket jag också vill vara.

Ibland undrar jag om inte det är lugnare att arbeta. Då har man ju fasta tider med. Det gillar magen...

Inga kommentarer: