torsdag 29 oktober 2015

Ett glatt möte...

De gamle...

Dagen har varit god på många sätt. Inte bara har det varit ett fantastiskt höstväder här i Skåne, jag har fått gjort en hel del.

En av de saker jag hade på listan var att lägga en krans på mina släktingars grav i Ryd. Alltid trevligt att se hur väl man sköter kyrkogården, och det var många som var där för att "pyssla om" sina avlidna.

Efter det hämtade jag min fru från jobbet och var hemma i god tid, vilket var tur, för helt plötsligt rullar en okänd bil in på uppfarten och en okänd kvinna hoppar ut. Men, det visar sig att det är Helene, min kanske äldsta läsare av den här bloggen. Hon var med redan på den tiden jag bloggade på en annan sid, och på något sätt känns det som om vi känner varandra utan att någonsin ha träffats.

Jag brukar ju lova de flesta en kopp kaffe om de har vägarna förbi, men väldigt få har vägarna förbi Broby eller har inte tid för en fika. Just därför var det extra trevligt att äntligen få träffa Helene.

Ja, det var det andra spontanbesöket den här veckan, och det är tre dagar kvar...







Inga kommentarer: