söndag 21 september 2014

Uppladdad...

Sådan var söndagen...

Allt började med en genialt bra idé, nämligen att vi skulle lägga en gemensam dropbox i våra mobiler och datorer hemma. I den skulle vi göra en lista med allt vi har i frysboxen. På det sättet kan man hela tiden uppdatera sig vad man har hemma oavsett vilken affär man hamnar i. Bra sätt att hålla ordning och kanske kommer det att hindra onödiga inköp.

Allt fungerade perfekt tills jag fick den goda idén att jag skulle kunna skriva på listan även i mobilen och därför laddade ordbehandlingsappen. Då fick jag reda på att jag var tvungen att ladda ner senaste operativsystemet för att få det att fungera. När jag gjort det sa datorn att jag nu, helt plötsligt, var tvungen att uppdatera operativsystemet och ordbehandlingsprogrammet på datorn med.

När jag väl uppdaterat systemen var det fler program som nu var lika ute som en Helly Hansen-tröja i Stockholm. Bara att uppdatera dem också med andra ord.

Så idag har jag i flera timmar studerat små blå linjer som växer på skärmen med någon millimeter per minut. Lyckligtvis kan man göra annat samtidigt annars hade det varit en tålamodsprövande dag.

Fungerar då min dropbox som den ska? Njae inte riktigt. Men jäklar vad min dator är uppgraderad...




Inga kommentarer: