lördag 27 september 2014

Ny väska...

En process...

Det finns saker som jag tycker är lite extra svårt när jag måste köpa nya. Det ena är skor och det andra är ryggsäck.

Min ryggsäck har jag med mig nästan överallt. I skogen, på jobbet och nästan alla andra ställen med. Det betyder att jag sliter ut mina ryggsäckar ganska frekvent. Min senaste hade två dragkedjor som var trasiga, axelbanden hade förlorat sin vadderade förmåga och det hade börjat lukta lite konstigt i ett av facken. Dags för en ny med andra ord.

Efter fyra butiker hittade jag en som passar mina behov, och som vanligt blev det en som nästan är exakt lika dan som den gamla. Man förändras inte lika snabbt som en ryggsäck slits ut med andra ord.

Nu är alla mina prylar överflyttade och det känns det rätt bra igen...










Inga kommentarer: