onsdag 6 augusti 2014

Synkronarr...

Inte på riktigt…

Har varit lite resande några dagar, vilket ni som läser bloggen varje dag märkt. Vilket som. Igår satt jag och spelade rollspel med gamla vänner. Tänker inte berätta i detalj hur det fungerar, men hela spelet börjar med att våra karaktärer, de personerna man spelar, går och ser en teater som heter "Carcosa". Sedan händer en massa mystiska saker och det blir ett äventyr. Fantasi, tärningsslag och berättande blir en sorts deckarhistoria till slut.

När jag och min ena kompis går hem ser vi den här affischen på ett elskåp. Det första man tänker är att någon faktiskt gjort en teaterpjäs av det äventyr vi spelat, det känns både kul och spännande för att inte tala om lite mystiskt. Sedan fattar man att det är en av mina kompisar som var med och spelade som låtit trycka upp den och satt den på lämpligt ställe.

Trots att det inte var synkronism den här gången så är det skämt som det här som man gillar bäst…








1 kommentar:

Galdarbjelke sa...

Jag håller med dig !
Ett alldeles utmärkt sätt att på ett finurligt vis "lura" inte bara oss som var där utan även de som följt tv-serien "True Detectives" lär ju haja till.