söndag 31 augusti 2014

Regn och datorservice...

Mossiga stenar...

-Man vänjer sig, som bonden sa som satt på en spik. Men att vara utan sin vanliga dator med ens personliga inställningar är lite störande. Min vanliga dator är inlämnad för reparation som har sina rötter i att jag fortfarande skriver på samma sätt som när jag började skriva utan penna på en reseskrivmaskin; hamrandes hårt med fingertopparna. Detta brutala sätt har en tendens att slita ut moderna tangentbord.

Så nu sitter jag med min gamla dator som inte alls är kompis med min mobiltelefon. Detta gör att det är lite krångligt att få bilderna från skogsturen in i programmet. Så alla mina fina bilder på mossiga stenar fick vänta och istället blev det en bild som min fru tagit med kamera som föreställer en del av de kantareller jag fann igår. Men det duger gott.

Idag får man skicka en tanke till alla de som bor i andra ändan av Skåne som fått källare, vägar och mycket annat fyllda med vatten. Får min lilla olycka att bli som en piss i öknen. Idag slängde jag nämligen med min plånbok i tvätten. Det mesta i den klarade sig, men alla mina insamlade visitkort blev en enda gröt.

Ja, sådan var min söndag...









Inga kommentarer: