fredag 18 april 2014

Tuggumimystik...

Finns framtiden här? …

Fick en kul grej av syrran i födelsedagspresent, nämligen "Fortune Gums". Det är tuggummi i små paket som ser ut som de där lådorna man får kinamat i. På insidan står en liten uppmaning, precis som i fortune cookies. Jag tror man kan se sanningen och framtiden i nästan vad som helst, så varför inte i ett tuggummipaket? I de sju paketen fick jag följande:

Mystery
"Watch out for a stray shuttlecock"
(Se upp för en förlupen badmintonboll)
OO kommentar: Tolkar detta som att jag inte borde spelat den där squashen där jag knäckte ett revben

Finance
"Do not loan money to friends, coworkers or men with handlebar mustaches"
(Låna inte ut pengar till vänner, kollegor eller män med valrossmustasch)
OO kommentar: Hur visste de där godiset det här? Klart man inte kan låna ut pengar till folk med mustasch eller buskiga ögonbryn.

Love
"Don't confuse love with egg salad"
(Blanda inte ihop kärlek med äggsalllad"
OO kommentar: Fattar inte den här.Undrar vilken sorts äggsallad som man ska röra ihop?

Travel
"You will travel to exotic places and contract exotic diseases"
(Du kommer att färdas till exotiska ställen och skaffa exotiska sjukdomar"
OO kommentar: Undrar vilken sorts exotiska sjukdomar som finns i Göteborg? Gubbsjuka och dåliga vitsord kanske...

Health
"Perhaps you're overmedicating"
(Kanske du övermedicinerar)
OO kommentar: Detta vet ju alla. Björkarna börjar ju pollinera nu. Äter medicin som snask.

Career
"You just might make something out of your life"
(Du måste verkligen göra något av ditt liv)
OO kommentar: Dags att skaffa ett fast jobb kanske. Kanske inte...

Future
"Don't reach for the future, let i come to you like a falling tree."
OO kommentar: Äntligen något riktigt vist. Börjar låta framtiden komma till mig med en gång…

Det där sa ju inte så mycket, men lite spännande var det. Får se vad jag spår i nästa gång. Geléhallon kanske? …






1 kommentar:

charli sa...

Hahaha!!!!