fredag 15 mars 2013

Zamboni förenar...

Pubfavorit...

Har varit ute och rest ett par dagar och som vanligt träffat en massa spännande människor. Jag har lärt mig en massa också. Inte bara för att jag suttit på en massa föreläsningar, utan också för att några av de människor jag pratat med delat med sig av sina kunskaper. Bland annat har jag lärt mig att en pennas livslängd räknas i kilometer. Alltid bra att kunna.

Igår träffade jag och mina vänner ett gäng grabbar som blev mäkta imponerad av att jag visste att en ismaskin heter "zamboni" på engelska, efter företaget som gör dem. Så klart arbetade de allihop just på det företaget. Aldrig trodde jag att en sådan snäv kunskap kunde öppna oväntade dörrar till vänskap.

Med det vill jag säga att det egentligen inte finns någon oväsentlig vetskap. Rätt vad det är behöver man den. Även kunskaper om ismaskiner...




Inga kommentarer: