söndag 18 november 2012

En aktiv söndag...

Valdemar och Absalon...

Har under en tid hållit på att illustrera en historisk bok. Den handlar om Skåne/Danmark i slutet av vikingatiden och medeltiden. Biskopar, tingmän och kungar i en salig blandning.

Idag gjorde jag det sista på arbetet, och allt ligger i brevlådan på väg till förlaget. Som alltid när man avslutat ett projekt så infinner sig en viss tomhetskänsla blandad med lättnad. Sedan kommer en liten förvirring, där man får en viss rastlöshetskänsla, och sedan ramlar nästa projekt in i skallen. Så nu sitter jag och filar på lite spelprojekt igen.

Vissa arbeten, hobbyprojekt, känns inte betungande att göra, bara inspirerande. Arbete kan också vara vila. Även på en söndag...


(Vem som målat bilden ovan vet jag inte, men jag hade gärna sett att det var jag)
Bildens hemsida:
http://csi.danmarksborgcenter.dk/2011/05/11/dagens-ruin-danmarks-mest-besøgte-borg/vald-d-store-og-absalon-pa-rugenl-tuxen/

2 kommentarer:

ERIC SECHER sa...

Glädjen att vara mitt i, tomheten att vara i skarven .. känns igen :)

Onkel Olof sa...

Den e fin den. Kan man leva på tills det blir måndag :)