lördag 12 maj 2012

Spöken...

Livet och livet efter detta...

I veckan har jag varit gäst på Bäckaskogs slott. Ett ställe känt för att det spökar där. Slottet är gammalt, taket i rummet är lågt och närvaron av spöken känns inte som en omöjlighet. Natten är lugn och jag sover gott. Inga spöken den här gången heller.

jag har ett nyfiket sinne när det gäller spöken. Det är ett av de där fenomenen som många upplevt, men som man förväntas tvivla på. Jag har aldrig sett något spöke, vad jag vet, men det skulle vara spännande att uppleva. Det vill säga om det nu finns spöken.

En sak är jag säker på dock. De värsta spökena finns i vår fantasi. Rädsla kan ta sig många skepnader. Vissa är vita och rasslar med kedjor. Men inte i mitt rum...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bäckaskog är fint. Så fint. Där skulle jag vilja bo :)

/henrik

Onkel Olof sa...

Man har ju mycket hus att bo i med. Man skulle kunna bo med hela sin släkt och ändå behöva boka in när man ska ses för julfirande :)